onsdag 21 mars 2012

Storkok och rinnsnuva




Idag lagas det mat på gården. Såndär vanlig halvtrist mat som är perfekt att stoppa i frysen för att sedan kunna plocka fram och bara värma dagar då det inte finns tid eller ork för matlagning... Tre olika köttfärsrätter hade jag tänkt knåpa ihop, allt för att arbeta sig nedåt i frysboxen bland all färs på både nöt och älg som ligger där, lasagne, köttfärssås och pannbiff i all enkelhet... Enda bekymret är att både jag och Hjärtat lyckats dra på oss en trist förkylning så allt man tar sig för känns som ett jätteprojekt. Dessutom får jag stå med en pappertuss i ena näsborren eftersom näsan verkar ha konverterat till droppkran...fy och blä... Känns inte som en av mina bättre idéer, att dra igång storkok, när man är en vandrande bacillhärd men maten ska ju både kokas och frysas så det ska nog gå bra. Bilderna jag visar är från gårdagens middag. Det var elever från Restaurang och livsmedelsprogrammet på gymnasieskolan i stan som stod för både matlagning och servering. Fantastiskt bra jobbat! Nu puttrar köttfärssåsen på spisen och jag passar på att ta en liten fikapaus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar