tisdag 6 mars 2012

Loppisdag!


Idag dejtade jag och Hjärtat en vän och hennes bebbe på "Pingstloppis". Trevligast med att vara just där är att man kan fika gofika för nästan ingenting. I dag gräddade de kanelbullar på plats så det doftade ljuvligt i hela lokalen. En kopp kaffe och en stor nygräddad bulle för en tjuga, kan det bli bättre? En del fynd fick jag med mig också. Bäst av allt var stolen. Den är nästan exakt likadan som de som jag har i köket. Jag har hållit utkik efter extrastolar och nu hittade jag i alla fall en. En till hade inte varit fel så jag får fortsätta hålla ögonen öppna. Plötsligt händer det! Lite nytt tyg så den passar in bland de andra blir ett senare projekt. I kväll tog jag mig an de något skruttiga ljusstakarna jag köpt. Tre trästakar och en i keramik har fått lite ny färg. Den ena trästaken kapade jag lite så att de skulle bli en grupp i olika höjder. Tycker att de blev riktigt fina allihop. Speciellt roligt är att de bara kostade fem kronor styck, passar en mammaplånbok alldeles perfekt.

Trevlig kväll alla goa!

1 kommentar:

  1. HAhaha, den där stolen stod jag och kikade länge på innan kände att jag inte ides köpa den och bära ut den till bilen haha, Ljuslycktorna vart super fina. Fint med ljuslycktor som inte är identiska också. Blir så mycket mer personligt!

    SvaraRadera