torsdag 22 mars 2012

Finklänning och burkar med minnen

barnklänning

plåtburk
Den som ändå hade såna här skills när det gäller att sy... Tur för mig att jag har en "gotant"...hon blir inte nöjd när man kallar henne tant...som är superduktig på att sy. Idag får ni se present 3 och 4 som vi fick i måndags när gårdens förra ägare kom på besök. Klänningen har hon sytt till hjärtat av någon stuvbit och gamla spetsar som hon hade hemma. Jag tycker att den är helt underbar! Den översta teburken, eller vad det nu kan tänkas ha varit i den, fick jag eftersom hon minns att jag hade två likadana sedan förut och för att hon vet att jag gillar gamla burkar. Visst är hon för go!? De två undre burkarna har jag haft länge. De kommer från min älskade farmor och farfar. Farmor hade dem på köksbänken och förvarade trådstumpar, knappar och andra småsaker i dem. Det var en speciell doft i burkarna som jag minns sedan jag var liten. Den kan man fortfarande kan ana om man stoppar näsan i burken och drar in... Den "nya" burken har naturligtvis inte samma doft men den är lika fin för det. Nu blev det liksom en fin trio, alla goda ting är tre...hihi... Idag gör vi så lite som möjligt. Vädret är riktigt fint så en liten prommis i solskenet kanske det blir trots förkylning. Frisk luft har väl knappast någon dött av men vi får se. Just nu känns soffan och filten alldeles för mysig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar