tisdag 20 mars 2012

En kopp varmt te om jag får be



Efter ett varv runt djurparken med en massa pekande och halvdana förklaringar på knagglig engelska var jag lite sådär lagom frusen när jag kom hem... Då va de skönt att slänga sig i soffan dra filten över sig och dricka en kopp varmt te. Jag tog också chansen att prova present nummer 1 som vi fick igår av gårdens förra ägare...hemkokt marmelad med bland annat apelsin, morot och valnötter. Inte alls så tokigt på rostade mackor med ost. Tyget på lockets burk matchade lite snyggt till min favorittemugg också...hur lyckat är inte de...hihi... I bakgrunden kan ni skymta present nummer 2 men den får ni i närbild en annan dag. Nu slumrar Hjärtat och jag ska passa på att vila lite, jag också. Ikväll blir det trerättersmiddag tillsammans med projektgänget. Hur lyxigt är inte det att få lämna Hjärtat med Älsklingen och bara få åka iväg, sätta sig ner och njuta av förhoppningsvis supersmarrig mat i trevligt sällskap...lyllo mig!

Mys och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar