torsdag 1 mars 2012

Det som gömts i snö kommer upp i tö...




Lubbade för ett par dar sedan runt i det vackra vädret och försökte fånga "gnistret" i snön igen...med blandade resultat som ni ser men jag skyller på kameran...hihi... Nu efter två dagars plusgrader är det inte lika gnistrande vackert längre. Det är inte bara vackra saker som tinat fram utan en hel del som man helst vill blunda för... Alla som har hundar som springer lösa förstår speciellt vad jag syftar på...ja alla andra också för den delen. Blää och fy... det blir till att lubba runt med spade och försöka fiska upp kladdet så gott det går...men de får bli en annan dag. 

Nu till nåt trevligare! Hittade ett kanonfint slagbord på Blocket igår. Ett sånt som när man fäller ner båda klaffarna blir det väldigt smalt och smidigt. Har varit på jakt efter ett ganska länge nu. Jag vill sätta hjul på och ha det som en flyttbar köksö, eftersom det ibland känns som jag har alldeles för lite arbetsytor i mitt lilla kök. Ringde på annonsen idag och vet ni vad!? Det är mitt! Hurra! Får dock vänta ett tag eftersom det numer står i Umeå hos min kära systeryster och hennes sambo som var så hjälpsamma att de hämtade bordet åt mig. Längtar till att jag får hem det så jag får se om det blir lika bra i verkligheten som i min tanke...

Imorgon är det marknad i stan... Då åker jag och Hjärtat dit och traskar runt en sväng...en varm munk är ett måste åsså kanske jag ska se till att få med en tvålpump hem.

Go kväll!

1 kommentar:

  1. Halloj! Hittade hit efter att du lagt en kommentar hos mej! Alltid kul att få ett "livstecken" från sina läsare, tycker jag! ;) Vilka härliga bilder du har här på bloggen.

    Ha´en go´helg!

    Helén

    SvaraRadera