söndag 18 mars 2012

Gåsmys i vårsol

gås

badbalja

gås

Idag har det varit strålande väder på gården. Efter att jag städat hos både gässen och i hönshuset plockade jag fram spaanläggningen åt gässen...hihi... Sommartid har de en större balja att plaska i men nu får de nöja sig med den lilla. Storleken tycks inte spela någon större roll om man är gås för de tutade glatt medan jag spolade vatten i baljan. Först stack de ner huvudet och skvätte lite vatten över sig ett par gånger innan de sedan klev i. Som ni ser blev liksom hela baljan fylld av gås men de plaskade förnöjt ändå så gott det gick. I övrigt har jag haft en dag i tvättstugan...fy så trist...men nu är allt tvättat och det mesta är vikt och lagt på plats i garderober och linneskåp. Imorgon får vi besök så nu det blir till att gräva bland recepten för att hitta något smarrigt som jag kan svänga ihop och bjuda på. Som vanligt delar jag med mig om det blir uppskattat!

Härlig söndagkväll alla goa!

2 kommentarer:

  1. Livet som gås måste vara underbart, åtminstone med dig som matte!!!

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt det ser ut!
    Så fina gäss!
    Vi hade ankor när jag va yngre, dom älskade att bada i balja! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera