fredag 16 mars 2012

Dra mig baklänges...

vindelälvsdraget

vindelälvsdraget

vindelälvsdraget
Imorgon bär det av till Björksele för att för säkert tionde året i rad se lördagsstarten på Vindelälvsdraget. Vindelälvsdraget är en stafett på 40 mil under fyra dagar, från Ammarnäs till Vännäsby längs Vindelälven, med draghundsekipage. Eftersom några av mina bästa vänner deltar i tävlingen har det blivit lite av en tradition att åka till Björksele för att se när starten går för lördagens tävling. Det är mäktigt att se detta skådespel när alla ekipage är uppställda vid start... Hundar, förare, skidor, linor och slädar i en salig röra. Gnällande, skällande, entusiastiska hundar vibrerar av iver att komma iväg. När sedan startskottet går är det som om någon tryckt på mute. Det blir alldeles tyst och röran är som bortblåst. Ekipagen drar iväg i full fart... Nu blir det bråttom att snabbt samla in sina saker och fort in i bilen för att hinna fram före ekipagen till första växlingen. Första gången jag tog med mig min Älskling hade jag beskrivit det mäktiga han skulle få se...han delade dock inte min känsla men följer i alla fall troget med varje år. Imorgonbitti packas fikaväskan och sedan bär det av. Vi hejjar för allt vad vi är värd på goaste vännerna systrarna Börjesson som tävlar för Team Profine... Kolla gärna in deras blogg, där jag förövrigt lånat bilderna.

Ikväll håller jag på med ett litet målningsprojekt...resultatet får ni se senare.

Härlig fredagkväll önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar