lördag 3 mars 2012

Karameller, krimskrams & massa folk




 Va härligt det ändå är med marknader! Folk, vimmel, dofter och trängsel... Vår lilla marknad blir bara mindre och mindre för varje år men ett besök är ändå ett måste. En varm munk står alltid på listan... i år blev det två... Ja mena, man kan ju inte bara köpa en stackars munk för 12 kronor och lämna fram en hundralapp. Den stackars knallen blir ju utan växel direkt då...eller? Jajja, det var i alla fall min motivering till att få köpa  två varma munkar som jag sedan tryckte i mig i rask takt. Sedan blev det ett väldans zickzackande mellan folk och barnvagnar. Det där med att styra barnvagn bland en massa folk tål tydligen att tränas på...Så mycket handlat blev det inte. Tre påsar hemkokta karameller och ett tjusigt handgjort armband fick jag med mig hem. 
Idag blir det nog en lugn dag ute i solen. 4 minusgrader och strålande sol har vi nu på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar