tisdag 13 mars 2012

Slagbordet har hittat hem...



Idag har vi varit på stan Hjärtat och jag. Där träffade vi en vän och hennes Kärlek och gjorde en loppisrunda. Några pangfynd gjorde vi inte men jag hittade lite småsaker som jag ska använda när jag påskpyntar. En gammal spetsgardin som jag ska göra en "flugdörr" till verandan av, hittade jag också. Det blir så varmt där under sommaren och ställer man upp dörren för att vädra hittar varenda fluga och broms i hela kommunen in. En och en annan liten fågel har jag också hjälpt ut därifrån. Visst är det märkligt att de alltid hittar in men aldrig ut igen... Igår fick jag hem mitt slagbord...visst är det fint!? Tycker i alla fall själv att det blev kanonbra. Det tar mindre plats än det lilla gråa jag hade där förut och det ger en hel del avställningsyta om man fäller upp båda klaffarna. Kan ju också fungera som extrabord om man någon gång ställer till med jättekalas...tihi... En liten vårdekoration fick hamna ovanpå. Eftersom en av de rosa våreldarna ändå bestämt sig för att konvertera till vit så fick den hoppa ner här istället...

Myspys på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar