lördag 7 juli 2012

Sommarmys med en kär vän


Idag har vi haft finaste, finaste Tant J på besök som bjöd på lunch och trevligt sällskap. Hon grillade en underbart god lax som hon filéat själv. Härligt har vädret varit även idag. Perfekt för att bara sitta ute och njuta. Jordgubbarna och vinet fotade jag i torsdags då jag såg framför mig hur jag och Älsklingen skulle mysa med dessa läckerheter...hihi. Jag är absolut ingen vindrickare men vinet blev kvar efter Tant J:s förra besök. Eftersom jag ser ständiga statusuppdateringar på Fejjan där det njuts av ett glas rosé tänkte jag att så tokigt kan det väl ändå inte vara. Fy fasen vad jag bedrog mig! Kan det sitta i att jag levt i nästintill nykterhet i snart två år eller är vin helt enkelt inte drycken för mig!? Med småhurv i kroppen lyckades jag få ner ett glas med många jordgubbar som tillbehör och konstaterade att öl är drycken för mig om det nu ska vara något med alkohol i. Jag är dock lika nöjd om jag får ett eller två glas cola till maten... Nu slumrar Hjärtat efter en dag med plaskande i badbalja och jordgubbskladdande på uteplatsen. Det tar på krafterna att njuta av sommarens härligheter.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar