måndag 23 juli 2012

Hönsrabatt



På den här platsen har det inte suttits många timmar den här sommaren. Inte ha man då nött upp stolarna å andra sidan börjar de se rätt patinerade ut ändå...hmm. Kanske borde jag gå på med olja men jag tycker att det är rätt tjusigt med det gråa skavda. Det smälter in så fint i omgivningen då... Några som vistats flitigare här är mina höns som idag haft husarrest. De har ju för tusan snart grävt upp  alla mina jättevallmo som jag planterat i sommar. Dessa jättevallmo har jag skött om som små barn sedan de var små groddar och nu har hönsen på bara några dar gått helt bananas och sprättat sönder dem...mutter. Idag har Hjärtat och jag haft besök av min kusin och hennes familj. Jag gjorde en smulpaj med hallon och nektariner, det kan rekommenderas. Ikväll kommer kompisar på besök. Då får jag hjälp att äta upp resterna av pajen. De ska hyra in ett gäng rapphöns i lagårn. Ska bli kul att se hur småttingarna ska trivas. Jag har gjort i ordning "barnkammaren" åt dem.


Ha en bra kväll alla goa!

1 kommentar:

  1. Vilken fin sittplats! Hoppas du får tillfälle att sitta ner en stund o njuta av din fina trädgård! :-) Pajen verkar smaskens, kan det måhända vara lite mandelmassa i den? ;-)
    Tack för fin,fina planscher!!

    /Helén

    SvaraRadera