fredag 13 juli 2012

Snabbmat i yrande fläng



Idag har vi varit på stan och gjort en del ärenden. För ovanlighetens skull träffade vi Hjärtats farmor och blev bjudna på lunch vilket aldrig är fel. Väl hemma hade vi diverse projekt så som vanligt kom maten i sista hand. Då är det bra om man kan svänga ihop något snabbt. Eftersom jag sällan lagar mat efter recept är det lite svårt att återge proportionerna men eftersom dagens rätt innehöll mina egenodlade grönsaker och fick godkänt av älsklingen delar jag med mig ändå. Hur mycket man tar av varje ingrediens är nog inte så noga. Man får smaka sig fram... Bryn tunt strimlad kassler, rödlök, paprika och champinjoner i en stor stekpanna. Krydda med paprika pulver och cayennepeppar. Samtidigt kokar du pastan och städar undan efter eventuella barn...hihi. När pastan är klar häller du den i pannan, tjoffar ner rädisorna, en burk philadelphiaost och en burk creme fraiche och rör runt tills allt blivit varmt. Smaka av med salt och svartpeppar. Servera på en bädd av nyplockad sallad... Ät omedelbart! Ikväll har vi en fransk familj i torpet. Det är trevligt att de lyser där inne. Ibland skulle jag vilja vara en liten lus i ett hörn och kunna se vad de håller på med, nyfiken i en strut. Får nöja mig med att kanske hinna byta några knaggliga ord med dem imorgon.

Trevlig helg alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar