tisdag 17 juli 2012

En bur inte för djur


Idag har vi gjort en liten loppisrunda en vän och jag. En hel del saker fick jag med mig hem men det bästa fyndet var ändå den här "apburen"... När jag hälsade på mina kollegor på skolavslutningen blev jag erbjuden att låna en av kollegornas "apbur" en gammal lekhage som både hon och hennes syskon och deras barn varit i när de va små. Apburen är med andra ord minst 40 år men tjänat sitt syfte lika bra varje gång. Vi har alltså haft det nog trånga köksgolvet belamrat med en blå bur sedan i början av juni... När jag nu idag traskade in på kommunens loppis såg jag den direkt i hörnan för "sommarprylar", den röda fina apburen... De reade dessutom alla sommarprylar med 50%. När jag glad i hågen stegade mot kassan såg kassörskan lite konstigt på min helnöjda min. Hon hade trott att det var en studsmatta av något slag. Kanske därför priset var så lågt och därför den stod på sommaravdelningen. För som studsmatta funkar den dåligt men för att ha koll på en liten en medan man t.ex. lagar mat fungerar den perfekt. Efter lite skrubb och pill har vi nu en alldeles egen röd och fin apbur för endast tolv och femti...hihi.


God natt alla goa!

1 kommentar:

  1. Meen vilken charmig, så fin o BILLIG!
    Perfekt att ha koll på liten i den ju!
    Kul när man fyndar så! =)

    Idag dök det upp ett paket i brevlådan!
    TACK snälla, den är så fin! =)

    Kram Liza

    SvaraRadera