tisdag 24 juli 2012

Motorveckan i veckan

Bilden är lånad från svt.se
I veckan händer händelsernas händelse när det gäller vår lilla stad. Det är motorveckan vilket är ett Mekka för alla motorintresserade speciellt om intresset för veteranfordon är stort. Det är alltid trevligt  när stan livas upp lite extra men det blir lite knepigare för en vanlig dödlig att försöka göra det den ska. I alla fall om man som jag glömt bort att i princip hela stan är avstängd till förmån för olika evenemang. Detta fick jag surt erfara när jag lite för sent kom körandes på två hjul för att komma i tid till min klipptid, återvändsgränd... U-sväng och full fart en annan väg, återvändsgränd... Vilket resulterade i att jag fick vika in på första bästa p-ficka och lägga långa benet före och löpa genom en hel massa folk för att ta mig dit jag skulle men jag hann...hihi. Nu är jag nyfrissad inför morgondagens äventyr. Då ska jag lämna bort Hjärtat för första gången över en natt. Eller lämna bort och lämna bort. Mamma och pappa kommer hem till oss och tar hand om henne här så det ska nog gå fint. Själv ska jag ut med vänner och svänga mina lurviga. Nu ska jag jobba på skönheten ytterligare genom att kasta mig i sängen. Jag vill dock understryka att motorveckan i Lycksele är väl värt ett besök!


Gonatt go vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar