onsdag 11 juli 2012

En kopp ljus


Att gjuta ljus i koppar är ett sånt där perfekt tavarapåalltpyssel.... Kanske har man någon fin uddakopp som bara står och skräpar, annars kan man hitta fina uddakoppar på loppis för nästan ingenting. Jag och moster gjorde en snabb loppissväng idag. Jag köpte ett gäng uddakoppar i olika utföranden. Sedan har jag smält ner gamla ljusstumpar och gjutit tjusiga ljus att ha på t.ex. frukostbordet, perfekt nu när vi går mot mörkare tider.  Mina ska jag ju naturligtvis försöka kränga men det som bilden visar behåller jag själv. Jag smälte även ner några doftljus tillsammans med ljusstumparna så nu doftar mina koppljus svagt av vanilj. Nu ska jag ta mig lite fika, krypa upp i soffan och mysa. 

Ha en bra kväll alla goa!

1 kommentar:

  1. Supersött!!
    Har länge tänkt gjuta ljus jag med men det har inte blivit av!

    Åh.... självklart vill jag ha en slända om jag får!
    Den va ju bara så fin!
    Önskar mig en med vita pärlor då! ;)
    Hittar inte din mailadress...


    Ha en bra dag!


    Kramar Liza

    SvaraRadera