tisdag 19 juni 2012

Två nygamla bord



Det här har jag egentligen inte tid med men jag har så mycket som jag vill visa så jag bara måste titta in en kortsväng... Tack för fina kommentarer, det är så kul när ni lämnar små spår! Jag har inte hunnit titta in hos er på ett par dar men då har jag istället mycket spännande att ta igen... Här lyser flitens lampa då Hjärtat sover och de stunder jag inte haft besök. Jag pysslar och påtar för fullt. Igår tyckte jag nästan att det luktade liiite bränt om den gamla symaskinen...hihi. Jag försöker naturligtvis fylla på, på min numer efter rötäggets framfart rätt tomma "Hemmagjort-hörna", ute på min loppis. Stundom kul eftersom jag gillar att pyssla men stundom känns det irriterande med tanke på rötägget, men men. Har ni sett mina nya eller gamla bord!? Visst är de rätt charmiga och passade mycket bättre in än det jag hade förut. Matbordet ska tydligen vara något som förr använts som bakbord enligt gårdens förra ägare. Jag hittade det på lagårdsvinden. Vem nu som skulle velat baka på det där!? Halva degen satt väl kvar i springorna...hoho. Pelarbordet är ett fynd omän väldigt skruttigt men med en duk på passade det perfekt tycker jag. Förresten på nedersta bilden kan ni skymta vår närmaste granne. Eller enda granne kanske är rättare (därför kallar vi honom rätt och slätt, Grannen). Det är inte direkt så man stör någon om man plötsligt skulle få för sig att t.ex. klippa gräs mitt i natten. Nu ska jag fortsätta mitt pysslande men ikväll tar jag något jag kan pilla med framför tv:n. Det var längesen den användes. Den får ju inte börja känna sig bortglömd.

Ha en fin kväll alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar