onsdag 6 juni 2012

Regnet det bara öser ner...


6 juni och nationaldag... Idag hade jag tänkt att Hjärtat och jag skulle packa fikakorgen och åka ner på Gammplatsen, sitta på en filt i gräset och titta på nationaldagsfirandet... Mina planer grusades dock rejält av vädret, 8 grader och detta eviga pissande...hmmf. Det blir till att ha kojdag idag igen. Vi kanske kan ha en liten nationaldagspicknick på golvet istället...hihi. Bilderna visar tapeten som jag ska sätta upp i utedasset i stugan och två dekorationsbollar i porslin som jag tyckte passade fint ihop. När jag kom hem insåg jag att tapeten kunde blivit fin på väggen i matrummet också. Kanske blir det till att inhandla fler rullar... Dass och matrum...inte kan det väl göra något om man har samma tapet i dessa två livsnödvändiga rum!?...hoho. Vi får se hur det blir med den saken... Tror i alla fall att det blir trevligt med en liten romantisk känsla i dasset som just nu har en hallonrosa nyans. Rätt mysigt som det är enligt min Älskling...kanske...men inte passar det då min smak. Nä vitt ska det bli, gärna ett större fönster både för att få in mer ljus och så att man kan sitta och glutta ut över sjön när man ska ta en stund för sig själv. Tapeten kommer från Rusta och bollarna kommer från Plantagen.

En fin nationaldag önskar jag er!


1 kommentar:

  1. Ser ut som tapeten jag försökte övertala Erik till. Super fin är den.

    SvaraRadera