söndag 10 juni 2012

Prinsesstårta ska det va!


Prinsesstårta är nästan det bästa jag vet. Så här blev resultatet av gårdagens tårtbak. Helt okej omän man skulle önska att det gick att få marsipanen slät runt kanterna... Hur gör de egentligen, bagarna? Hur som helst var den då jättegod och det är ju huvudsaken...  Hjärtats mormor och morfar och min underbara moster och morbror har varit här och firat mig idag. Vackra blommor och presenter har jag fått. Jag är så bortskämd...hihi. Nu ska vi slänga oss i soffan och trycka i oss tårtan som blivit över. Det blir en redig bit åt oss var men det kan man ju få unna sig när man har födelsedag tycker jag... Undra just om tandläkaren tycker likadant. Jag ska nämligen dit imorgon...hmm. Efter allt fikande under mammaledigheten kan man nog förvänta sig att något litet tandtroll bitit sig fast. Fy så trist, det är så dyrt att laga tänder. Hoppas verkligen att det inte ska behövas. Det är dock morgondagens bekymmer. Nu ska jag njuta det sista av min alldeles egna härliga dag.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Dom kavlar ut marsipanen till en stor platta eller vad man nu ska säga för är den tillräckligt stor så lägger den sig slätt över tårtan och så får man ju skära bort det överblivna. Om du kanske förstår hur jag menar. Svårt att förklara så här.

    SvaraRadera