tisdag 5 juni 2012

Borta bra men hemma bäst



Hemma på gården igen efter några riktigt trevliga dagar i "storstan". Känns att man är lantis för hur kul det än är med liv och rörelse, trevliga affärer och caféer runt närmaste krök är det ändå skönast att komma hem till lugnet på landet. Sista milen i bilen satt jag som på nålar. Det var inte helt lätt att lämna mina små gåsisar ensam flera dagar i det kalla väder som varit. Jag hade ställt in mig på att de kanske inte klarat sig i kylan och regnet men lycklig blev jag när jag kom hem och såg två små dunisar strutta runt pigga och glada... Nu har hela familjen Gås fått flytta ner till sin sommarhage. Visst är de helt underbart goa de små liven!? Ikväll tänkte jag plantera ut lite sommarblommor. Det måste väl ändå vara slut på frostnätter nu... Det är som att välja mellan pest eller kolera, antingen vänta och riskera att de dör i sina små rackarns krukor eller sätta ut och riskera att de fryser ihjäl... Hmm, jag tar chansen och hoppas på det bästa...hihi.

Hej hopp alla glada!

1 kommentar:

  1. Men jisses så söta dom är!!
    Visst är det så, skönt att få komma hem till landet igen! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera