torsdag 14 juni 2012

Klockorna ringa


Idag har Bvc-sköterskan varit på besök och gjort BOEL-testet på Hjärtat. BOEL står för blicken orienterar efter ljudet och innebär bland annat att de pinglar med små klockor och kollar att barnet uppmärksammar ljudet. Det gick alldeles utmärkt för mitt lilla hjärta... På tal om klockor har jag fått fatt på två små fina bordsklockor. Den ena är tyvärr trasig men den andra fungerar utmärkt. Den spelar Stilla natt på utsatt tid, perfekt så här i sommartid...hihi. Dessvärre kändes det som att vara Alice i Underlandet när jag hade den igång den tickade så högt och bråttom, bråttom så det var aningens stressande. Nä de får stå bara som prydnader tysta och fina. Ikväll kommer Älsklingen hem. Han är nämligen en sån där skogsgubbe som jobbar borta måndag till torsdag och flänger runt hela Västerbotten och markbereder. Med andra ord har vi det rätt lungt och skönt Hjärtat och jag under veckan men det är härligt när han kommer hem på långhelg också.  

Härlig torsdag alla fina!

2 kommentarer:

  1. Nämen...BOEL test??!! Det har inte jag fått göra med mina 2 barn. Är det nåt speciellt för er som bor i norr?
    H/Malin

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    BOEL-test fanns för 20 år sedan när jag födde mina barn. Vi bor i Blekinge.
    Men jag vet att på vissa lasarett görs ett ultraljudstest på örat när de är nyfödda.//Kristina

    SvaraRadera