fredag 8 juni 2012

Sjung om studentens lyckliga dag




Som lärare har man privilegiet att komma i riktig stämning inför varje högtidligt tillfälle. Hela december pysslas det och sjungs julsånger för att inte tala om mysiga luciamorgon med lussekatter, pepparkakor och stämningsfullt lucia tåg. Inför påsk gör det mesta för att komma i rätt påskstämning likaså uppmärksammas alla stora och små högtider under året. Bäst är kanske ändå skolavsluningen vilket innebär början på en lång härlig sommar. Det blir nog ingen riktig sommar om man inte får klä upp sig i somriga kläder och sjunga Den blomster tid nu kommer... Därför drog jag och Hjärtat iväg imorse för att snylta lite på skolavslutningen på min skola. Så härligt det är att se alla glada förväntansfulla barn och stolta föräldrar. Jag lyckades också snylta in mig på fikat i personalrummet efteråt, kaffe och jordgubbstårta stod uppdukat och det tackar man ju inte nej till...hihi. Sedan måste jag varje år också titta på studenterna när de åker kortege genom stan... I år tog dessutom en av mina fina kusiner studenten så då blir det lite extra kul att titta en stund. Naturligtvis blev det kalasande för kusinen efteråt så det har ätits så magen står som ett horn, rätt ut. Nu ska vi krypa i kojen. Imorgon är det en ny dag.

Natti natt alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar