söndag 17 juni 2012

Nu är det skitit i det blå skåpet

Kan ni tänka er vilka nesliga människor det finns!? Jag kan knappt förstå det själv... Tydligen är man alldeles för godtrogen. Ikväll när jag gick ut till min loppis visade det sig att någon hade norpat en massa saker utan att betala. Hela förra sommaren hade vi vår loppis öppen och när vi åkte bort korta svängar över dagen fick loppisen stå öppen med en lapp som hänvisade att det gick bra att handla trots att vi inte var där. Bredvid lappen hade vi en burk där de fick stoppa pengarna. Hela förra sommaren fungerade det utmärkt och var och varannan dag kunde vi på kvällen gå förbi och hämta in en slant ur burken. Aldrig märkte vi att något förvunnit utan att vi fått betalt. I år hade jag utökat loppisen med endel hemmaknåpade saker. Kan ni tänka er att det är det som nu någon haft mage att stjäla!? Inte för att det var något större värde i sakerna. Det mesta hade jag knåpat av saker jag själv loppat för några ynka tior men tiden jag lagt ner är ju ett antal timmar. Priset som jag satt på sakerna som nu är borta var närmare 1000 kr. De pengarna hade jag gärna sett kommit mitt egna barn till glädje. Fy, fy, fy så trist. Kan ni tänka att ni skulle hänga upp lite gulliga vimplar i ert älskade barns rum som ni hade STULIT!? Eller kanske titta på när barnet leker med sydda ugglor, polkagrisar eller cupcakes som ni hade STULIT!? Eller varför inte tända lite mysiga ljuslyktor som ni hade STULIT!? Nä tänkte väl det. Tror nog merparten av oss människor är ärliga men tydligen finns det även en del rötägg. Urk detta har inte varit min dag... Tror jag går och drar något gammalt över mig. Imorgon är det en ny dag. Hoppas på bättre tur då...

God natt gott folk!

3 kommentarer:

  1. Fy fasen.
    Man blir så arg att detta förekommer, att man inte kan lita på människor och att man ska behöva kedja fast SINA egna saker, att en del människor har så svårt att se skillnaden på MITT och DITT. FY.

    SvaraRadera
  2. Usch fy va tråkigt...dumma människor!! =( Hoppas de har dåligt samvete när de ser sakerna.
    Som för övrigt är jätte superduper fina. Jag hade glädjeligen betalat för de fina sakerna du gjort själv. Ugglorna och vimplarna är ju jättefina! Många ord fina blev det...hihi.
    Det blir till att låsa när ni åker iväg i fortsättningen då gissar jag. Tråkigt för de som är ärliga.
    Själv hade vi varit borta fre dag-lörd kväll och dörren hade tydligen gått upp och stod på glänt. Tur som det är va allt kvar, min dyra systemkameran och datorn stod ju på köksbordet. Ibland ska man va väldigt glad för att man bor på landet och att ytterdörren inte syns från någon väg.

    Trevlig midsommarvecka/ Malin

    SvaraRadera
  3. Men fy så irriterande!!!
    Vem gör något sånt o speciellt när man besöker en loppis...?!
    Jättefina vimplar o ugglorna va supersöta!

    Ha det bra!

    Kramar Liza

    SvaraRadera