måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton



Härligt! Idag är det Valborgsmässoafton och det brukar vi fira tillsammans med kompisar här hemma på gården. Vi brukar tända en egen majbrasa på åkern bakom huset och då passa på att elda upp ris och dylikt. I år firar vi dock själv men vi har en liten brasa ändå. Det är det bland annat delar av det den gamla köksinredningen som kommer att möta flammorna. Till middag blir det att tända grillen och grilla kött och grönsaksspett och till efterrätt vaniljpannacotta med hallon. På förmiddagen har jag pysslat med ståltråd och pärlor. När man har en liten bebbe blir det endel små barnmatsburkar... Av dessa har jag nu knåpat ihop tre varianter av ljuslykta. Själv gillar jag den enklaste varianten utan pärlor bäst. Nä nu ska jag fortsätta att förbereda inför kvällen. Jag har fortfarande en del ris kvar att dra upp till brasan.


Härlig Valborgsmässoafton önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar