lördag 14 april 2012

Gammal byts mot...gammal del 2


Japp, nygammal...eller i alla fall uppfixad stol på plats i hallen. Riktigt skön är den också... Tygen har jag beställt från Stoff och stil. Det var tänkt att det skulle bli kuddar av det men eftersom det hade mer brunton i sig än jag trott fick det bli stolssits av det istället. Idag har jag börjat röja på min gårdsloppis. Förra sommaren hängde vi ut en skylt vid vägen och vi hade rätt många besökare och tjänade oss en liten slant. Det är perfekt att bära ut sådant man inte längre vill ha och kränga iväg till någon som behöver det bättre. Fast rätt ofta händer det att jag fyndar där själv. Idag hittade jag till exempel en gammal tavla med ett päron på. Jag tror att jag haft den i köket i någon lägenhet för evigheter sedan. Nu har den fått ta plats på hyllan ovanför diskbänken och där kan den nog få stanna ett tag tills jag bär ut den igen...hihi... Nu ska jag mysa i soffan med min älskling. Imorgon tar jag nya tag med att fixa på loppisen. Det börjar dra ihop sig till "nyöppning".

Frid och fröjd!

1 kommentar:

  1. Vilken fin karmstol!
    Och vilket charmigt elementskydd, ett sånt kanske man skulle ge sig på att försöka snickra själv!
    Va kul med gårdsloppis, perfekt att gå ut o byta lite saker med sig själv! =)

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera