söndag 22 april 2012

Herr och fru and



Ännu en kojdag på grund av uselt väder... Jag sitter och pillar med bilder i kameran. De här fina gräsänderna blev jag bara tvungen att stanna till och fota. De var ett par bland säkert närmare hundra nästan orädda små gynnare som vi passerade när vi var på prommis i Umeå för ett par dagar sedan. Visst är det rätt märkligt att vilda djur blir så vana vid folk att de inte bryr sig om att flytta på sig när man kommer och går. Först när jag skulle sträcka fram handen och röra vid en tog den ett förnärmat kliv bakåt. Just nu myser vi i soffan med kaffe och en inspelad film. Senare idag ska jag fortsätta med mitt pysslande. Jag håller med lite blandat pyssel som jag tänkte försöka sälja på min gårdsloppis i sommar. 

Mysig söndag alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar