fredag 18 maj 2012

Fredagsbestyr och värmande projekt




Idag har vi som vanligt fredagsstädat och varit en snabb sväng ner på stan och helgshandlat. Var förbi en snabbis på Granngården också för att köpa en värmelampa. Jag har nämligen två gäss som ligger på ägg. De har legat rätt länge nu så jag börjar vara riktigt nyfiken på hur det går. Problemet är att de inte släpper mig nära så att jag kan titta efter... Tänkte i alla fall att om det nu skulle lyckas och några små dunbollar tittar fram så ska de i varje fall inte behöva frysa ihjäl... Kvällens projekt blir att lite smidigt försöka klättra som en liten apa och hänga upp den på lagom bra plats utan att behöva bli uppäten av megasura pappor eller om möjligt ännu surare mammor...hihi. Bilderna visar mitt senaste loppisfynd, visst är det underbart!? Jag har faktiskt tre till men jag vet inte riktigt var jag ska ha dem så så länge får vitsippan i alla fall pryda slagbordet i köket.

En puss skickar jag till mina älskade föräldrar som troligen är mina flitigaste läsare... Åtminstone är det de som är flitigast på att lämna spår efter sig...hoho...

Trevlig helg alla fina!

1 kommentar:

  1. Lovar att jag läser din blogg varje dag. Vill också ha Sånna tavlor men dom är inte lätt att hitta iaf inte till bra pris.

    SvaraRadera