onsdag 2 maj 2012

En del åker ut



Tjolahopp! Här flyger det grejor... Har insett ett tag nu att fönstren som hänger och dinglar från taket i hallen kan bli riktigt farligt när Hjärtat börjat bli mer mobil. Hon har även insett att där får man inte vara och hänger därför där mest hela tiden...hihi... Nu gjorde jag äntligen slag i sak och plockade ner dem. När jag skulle skruva ut krokarna i taket tappade jag mejseln som föll rakt på tripptrapphyllan i ek som hängde bredvid och pang small ena hyllplanet rätt av. Som tur var stod farmorkopparna kvar på den halva som hängde kvar. Sån tur har man ju sällan. Kanske borde köpa en lott, kan det vara min turdag!? Jajja Hyllan skulle ändå ner för den passar sig inte heller när man har små klåfringrar som tar sig fram i en välda fart. Jag tänker hänga upp ett gammalt skåp där som Hjärtats morfar gjort åt mig för många år sedan. Då hade jag min tomtesamling i skåpet. Sedan har det sått och skräpat i pappas förråd länge och väl. Nu tror jag att det kommer att sitta fint på väggen här istället och jag gissar att pappa är glad att åter få en liiiten lucka i sitt förråd...hoho... Eftersom det blir lite tomt efter att jag tagit bort fönstren knåpar jag på en lampa som jag tänkte kunde bli fin där istället. Bilderna är tagna innan fönstren åkte ner... Jag har köpt en knippe liljor som jag placerat ut lite här och där i huset... Oj så fina de är men doften av dem faller inte riktigt i smaken... Vill man ha fint får man lida pin...t?

Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar