tisdag 22 maj 2012

Hjärtats lilla slott


Varje liten tjej har nog någon gång drömt om att vara prinsessa och få bo i ett slott... Med tanke på att lilla prinsessan Estelle ska blöta huvudet i direktsänsning inför gud vet hur många tittare idag tänkte jag att jag passar på att visa upp Hjärtats lilla "slott" som jag hittade på en utförsäljning i stort sett gratis... Egentligen är det väl mer av en borg och lite mer Robin Hoodkänsla över det men något glittrigt rosa puttinuttslott kommer inte innanför dessa väggar så länge jag har något att säga till om...hihi. Det räcker med alla hysteriskt färgglada plastleksaker som letat sig in och pryder hörn lite här och där... Jajja något kungligt dop blir det inte att titta på för min del för det är tisdag och det betyder mammaträff. Dessutom måste jag försöka få bilen ombesiktad. De ska tydligen ha dropin på Bilprovningen mellan 13.00 och 14.00. Igår lekte jag trädgårdstomte/arbetshäst i min kommande köksträdgård. Där låg en hel del slipers som kantade rabatterna. Kändes inte som någon höjdare att ha dem ens nära där jag ska odla ätbara saker. Ingen höjdare alls men dessa slipers har varit flitigt använt av gårdens förra ägare. Sakta men säkert försöker jag få bort dessa otäckingar men rackarns så tunga de är. Nu är de som låg där min köksträdgård ska vara borta och det är dax att sätta spaden i jorden och börja gräva. Det får bli ikväll för nu ska har vi som sagt andra planer som väntar.

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Det är nog riktigt att få bort dessa slipers! Men tänkte du på din rygg? Ta en vilodag, det som inte hinns med idag hinns en annan dag! Kram
    Mamsen

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare, tänk på ryggen!! Saknar dig! Kramar från systeryster

    SvaraRadera