fredag 4 maj 2012

En motvilligt vit fredag




Nämen nu får det räcka med snö!!! I morse när vi vaknade vräkte snön ner igen och marken är åter igen alldeles vit...blä... Jag och Hjärtat ska åka ner på stan för att helgshandla och träffa en vän.  Älsklingen som har lagt sommarsulor på bilen. Inte kunde väl någon tro att det skulle bli vinter igen... Det blir till att köra i snigelfart och hålla tungan rätt i mun och framförallt hoppas att alla man möter efter vägen gör likadant. Bilderna visar läragåvagnen som jag loppat åt Hjärtat. Först blev den helt utdömd när jag visade upp den hemma. Det var innan vi insåg att man kunde naturligtvis vända på handtaget för att få den mer stabil under läragåperioden och sedan när hon börjat gå kan man vända det så här igen. Då kan hon ha den som vagn att skjutsa saker i. Väldigt nöjd är jag över mitt fina fynd och det verkar även Hjärtat vara. Hon sitter gärna i sin gåstol och styr runt på vagnen. Det blir som ett litet tåg som far fram. Skojigt ser det ut kan jag lova...

Trevlig helg alla glada!

1 kommentar:

  1. Man blir lika glad varje gång man läser din blogg. Särskilt glad blev jag när jag klickade fram vårt yrväder, i saknar henne redan men vet att hon har det roligt hos er och Jossan.Kram

    SvaraRadera