torsdag 31 maj 2012

Sällskap i trädgården


Amen har ni sett vilken fin liten kanalj jag hittade i rabatten igår när jag var ute och rensade ogräs... Kan inget om ödlor men egentligen borde man kanske inte plocka upp dem eftersom de då kan "tappa" svansen. Det är i alla fall vad jag hört men jag kunde inte låta bli. De är ju så häftiga att titta på och plockar man inte upp dem hinner man ju inte se för de är snabba som vesslor. Idag har den stolliga gåsmamman tagit sina två små bebisar ut i utehagen. Oj oj oj det är ju så kallt ute. Bara 6 grader men idag blåser det i alla fall inte. Orolig för att de små rackarna skulle frysa skyndade jag mig att kasta ut en knippe torrt hö som de kan så på istället för den kalla marken men de tycktes inte fatta vinken. Jag hoppas att mamman är klok nog att driva in dem i värmen igen så att de inte blir förkylda. Igår köpte jag några påsar med frö som jag ska peta ner i mitt köksland. Det blir dagens projekt men nu väntar jag på en vän och hennes kille som ska komma och hälsa på. Tanken var att vi skulle ta en premiäromgång med krocketspelet men med detta fantastiska väder tror jag att vi avstår...

Sköt om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar