tisdag 15 maj 2012

Ett å två å lyft




Nu äntligen händer det grejer i stugan igen... För sisådär 40 år sen hittade mina föräldrar och min moster och hennes man i sina ungdomsdagar en vacker plats vid en sjö, bestämde sig för att bryta ut varsin tall och smälla upp varsin liten stuga på lagom avstånd från varandra... Nu visade det sig att det kanske inte alls var bästa läget att bygga stuga på eventuellt sankaste marken i Nordeuropa. I 40 år har mina föräldrar påtat och byggt och förbättrat sin stuga som numer är ett paradis alldeles vid en vacker sjö. Min moster och hennes man sålde sin stuga och där har det inte hänt allt för mycket förän för ett par år sedan då den var till salu igen och jag bestämde mig för att köpa den. Eftersom stugan mer eller mindre var på väg att sjunka ner i marken bestämde vi oss för att göra en stadig grusbädd bakom stugan och sedan lyfta hela rasket upp på den. Förra sommaren förberedde vi grusbädden och idag är det dax för det märkvärdiga lyftet. Oj vad vi har väntat på företaget som skulle utföra det. Det har blivit förskjutet flera gånger men nu verkar det bli av. Jag och Hjärtat har packat fikasäcken och ska åka dit och titta på späcktaklet. Älsklingen och pappa är redan där och handräcker. Om allt går som det ska får ni uppdatering senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar