lördag 12 maj 2012

Hallonmuffins och Kalla vindar


Idag blåser det kraftiga vindar. Tallarna runt gården böjer sig som grässtrån. Vi väntar hit Hjärtats mormor och morfar. De kommer för att hämta hem sitt yrväder som varit hos oss en dryg vecka medan de själva varit på Mallis. Lite hallonmuffins har jag svängt ihop till kaffet. Receptet hittar ni här. Superenkla att göra och supermumsiga att äta... En fin kalla har jag satt i en Höganäskruka på köksbänken. Jag gillar verkligen dessa kallor och i veckan hade de dem som "veckans vara" på en liten Icabutik i stan...hurra! 

Härlig Lördag alla där ute!

3 kommentarer:

  1. Så mumsigt det ser ut! Vi önskar en fin helg! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  2. Skoj att du vill vara med i utlottningen! Läste om din Jossie och blev påmind om hur det var när vi tog bort vår Rizzo. Han var så saknad! Vi skulle inte ha ngn mer egen hund då trodde vi, men vi stod ut ett helt år. Vi tar emot omplaceringar men Zera var den yngsta någonsin, bara 5 månader. Hade mestadels varit i en källare sedan hon kom från uppfödaren pga familjens småbarn. Var riktigt odräglig när vi hämtade henne, men det tog oss bara 1 vecka att få bort olaterna. För oss är hon världens bästa så jag förstår att du saknar din hund.

    SvaraRadera
  3. PS Har länkat till din blogg från mitt senaste inlägg! Hoppas att det var OK. DS

    SvaraRadera