tisdag 14 augusti 2012

Vackra ogräs


När man har två ställen att sköta om, barn och en massa djur är det svårt att hinna med att vara trädgårdstomte. Då är perennrabatter det perfekta alternativet. I mina rabatter har jag tryckt ner det mesta men det är bara de tåligaste som överlever denna bristfälliga omsorg. Bland annat har jag mycket prästkragar och vallmo i mina rabatter. De anses nog av många vara ogräs men jag tycker att de är vackra. De frösår sig själv och kan dyka upp på de mest oväntade ställen. Så för den som vill ha perfekta rabatter med ordning på sina växter är det nog knappast något alternativ men för den som vill ha den där lite vildvuxna looken kan jag rekommendera dessa växter. Vallmon får dessutom vackra fröställningar som man kan plocka in och sätta i vas utan vatten. När de sedan är torra kan man gå runt och "krydda" ut frön lite här och lite var...hihi. Nu har vi stökat klart här hemma och drar iväg till stugan ett par dar igen. Först ska vi förbi stan och fylla på matförrådet lite bara.

Ha det så gott go vänner!


2 kommentarer:

  1. Kanske skulle ha tjuvat lite Vallmo frön av dig.

    SvaraRadera
  2. Sicket fint ställe ni har!! Underbara rabatter!! Ha´ det gott!
    Helén

    SvaraRadera