måndag 13 augusti 2012

Ett knorrigt fynd


På Noliamässan som vi besökte i fredags blev det inte mycket handlat. Vi fick mest med oss en massa kataloger på attbeställasaker... Förutom ballongen som försvann fick vi i alla fall med oss lite goda korvar, bland annat torkad salami som är helt underbar, en groda som jag ska ställa på något bra ställe och den här fina ringen som egentligen är en gammal silvergaffel. Det finns en hel svärm av duktiga människor som gör smycken av gamla silverbestick. Jag har sneglat på liknande många gånger men den här kvinnan hade enligt min smak gjort både vackrare smycken och till ett jättebra pris. Stolliga människan hade varken någon hemsida eller någon mailadress men det skulle gå alldeles utmärkt att besöka henne hemma i Burträsk. Skulle jag ringa innan jag kom skulle hon sätta på kaffepannan. Desamma gäller säkert också för er...hihi. Nu är vi hemma och tvättar, klipper gräs och matar djur. Imorgon packar vi bilen och åker tillbaka till stugan.

Ha en bra kväll alla goa!

1 kommentar:

  1. Vilken fin ring!
    Jag har ett armband även det av en silvergaffel, tycker det är så snyggt!

    Vilka härliga bilder på er i inlägget nedan!
    Fina ni är! =)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera