fredag 31 augusti 2012

Den som sår får skörda


Som ni kanske minns grävde jag som en liten mullvad och gjorde mig en liten köksträdgård i våras. Nu är jag ju inte någon inbiten trädgårdstomte men det är kul att gräva och plantera. Sedan ska vi inte nämna det där med skötseln. Med anledning av att jag känner mig själv rätt väl gjorde jag kökslandet väldigt lättskött. Jag planterade bara det som skulle vara lättodlat. Den här sommaren vet jag inte om något varit speciellt lättodlat men en liten men naggande god skörd kan vi nu hämta hem...hihi. Potatisen var mest överraskande eftersom jag tryckte ner skrumpna gamla potatisar alá Ica som legat aningens för länge i kylskåpet. Från en planta fick vi 10 potatisar. Det måste betyda att ungefär 70 till ligger i jorden och växer till sig lite till. Inte lever vi hela vintern på den skörden men det var kul att se att det lyckades så väl...hoho. Nästa år kanske jag planterar i två kragar, vi får se... Idag har jag putsat fönster och städat. Det har odlats en del damm här trots att vi knappt varit hemma. Tänk om man kunde leva på dammodling, det vore väl nåt!? Fönstren är i alla fall putsade på insidan nu. Utsidan tvättade vädergudarna för fulla segel så jag ville inte störa dem. Det får jag ta en annan dag.

Trevlig kväll alla fina!

1 kommentar:

  1. Härligt m egenodlade grönsaker!! Ser verkligen mumsigt ut!!
    /Helén

    SvaraRadera