lördag 25 augusti 2012

Sovloftet på båthuset








Japp det är här vi får vår skönhetssömn...hihi. Det är ett rum byggt ovanpå båthuset. Förra sommaren satte vi in diselkaminen som gör att vi numer även kan sova här på vintern utan att frysa näsorna av oss. Bakom vikväggen står min räddare i nöden (porta pottin). Åtminstone blev det de när jag förra hösten insåg att man som gravid måste pinka även nattetid och att utedasset var på tok för långt bort i den svarta natten... I sommar byggde jag den lilla väggen för att skärma av Hjärtats sovhörna lite. Hon är van att sova i eget rum sedan hon var tre månader och att smyga in i ett knarrigt loft var inte det lättaste. Det gjorde faktiskt skillnad inbillar jag mig eller så lärde hon sig att lite knarr och snark inte är att bry sig om för sista veckan sov hon riktigt bra i sin lilla hörna. Tapeten på vår sida är rester av kökstapeten och den på hennes sida hittade jag på tapetrea för en tia rullen. Sängen hon sover i är hennes morfars som han hade när han var liten, gulligt va!? Vi vände huvudgaveln ut och satte en trappgrind för långsidan. Det funkar men är kanske inte det snitsigaste ni skådat...hoho. Utanför balkongdörren finns en liten ballis där vi brukar sitta och dricka morgonkaffe i solen. Som ni förstår blev det inget av det i år eftersom när det är morgon är det gröt och sedan lek som gäller för Hjärtat. Inte vill hon vänta på att päronen ska sitta och slappa i solen inte. Till pensionen kanske vi kan nyttja ballisen igen...  

1 kommentar:

  1. vad fint ni har gjort! smart med väggen till lillan, jag inbillar mig också att sånt hjälper, sen blev det mysigt också!

    SvaraRadera