torsdag 17 januari 2013

Bitande kallt




Kung Bore har verkligen tagit ett grepp om oss här uppe. Idag hade vi runt 30 grader kallt och det riktigt biter i kinderna när man är ute. Barnen på skolan klär dock på sig, går ut och leker glatt trots kylan... I alla fall de flesta. Väl hemma är det skönt att krypa upp i soffan och mysa. Veckan går mot sitt slut och det känns riktigt skönt att det är fredag imorgon. I helgen kommer min kära systeryster och hennes lilleman upp. Det blir myslunch och bus hos mormor och morfar på lördag. Det är jättekul att det bara skiljer fyra månader mellan Hjärtat och hennes kusin. Tråkigt nog blir det inte så ofta de träffs eftersom vi bor en bra bit ifrån varandra men då vi träffs försöker vi ta vara på tiden. Nu längtar jag till sommaren och hemma försöker vi skapa lite vår och sommarkänsla. En ny trådkorg att förvara kuddar och filtar i har hittat hit och i mitt fina fönsterskåp har vitt och blåvitt porslin tagit plats igen. Skåpet har min älskade far gjort åt mig av ett par gamla fönster. Porslinet är blandade loppisfynd.

En mysig kväll önskar jag er!

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket :)
    Fint fönsterskåp! det är bra att ha en händig far :P
    ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla vän vad du är duktig som har sån energi trots ditt jobb i skolan. Jag försöker minnas när ni var barn och kommer ihåg att man var mer på bettet då. Åldern tar ut sin rätt! Kul att det blir mer liv i stugan i helgen! Vi längtar efter de små och att höra deras glada skratt! Puss från mormor

    SvaraRadera
  3. 30 grader!!! Då ska jag inte klaga på "kylan" här nere!! ;-)
    Ditt skåp är så himla fint! Kul att ändra om lite o göra lite vårigt!! :-) Hoppas du får en go´ helg med systeryster. Det är tråkigt när man bor långt från varandra, vet hur det känns, bror min bor 50 mil bort! :-(
    Må så gott! / Helén

    SvaraRadera
  4. Å ett sånt fint skåp! Precis ett sånt som jag är ute efter. :-)
    Mysigt att du får träffa din syster med barn!
    Även jag och min syster bör en bit ifrån varandra och ses inte så ofta.
    Min son är 5 månader äldre än hennes dotter och de leker väldigt bra tillsammans då vi väl ses.

    SvaraRadera