måndag 5 november 2012

Samarbete eller motarbete



 
 Idag har vi haft kanonväder och jag och Hjärtat har varit ute och samlat pysselmaterial. Väl inne knåpade vi ihop en krans av lingonris. När jag skulle fota stommen till kransen var Hjärtat där och drog i den hela tiden så den hamnade mest utanför bilden så hon får visa hur den ser ut istället. Jag har vikt en najtråd dubbel och tvinnat den lite. Sedan sätter jag små "buketter" av ris och lindar fast eftersom med en tråd. Det hade inte skadat om tråden varit grön men eftersom kransen blir så pass yvig som den blir syns inte tråden i alla fall. När jag sedan kommer mot slutet friserar jag till och fäster ihop kransen. Fördelen med att ha den öppen medan man arbetar är att det är lättare att snurra tråden runt runt utan att behöva byta grepp hela tiden. Riset hade endel bär på sig när vi började men de upptäckte Hjärtat och plockade lös de flesta. Några stoppade hon i munnen och mumsade i sig...hihi. Nu hänger kransen i köket men tanken var att den skulle hänga på dörren. Vi får se om jag flyttar den eller om det blir till att göra en till.

Hoppas solen lyser på er!

4 kommentarer:

  1. Väldigt fint, jag ska ut i morgon och samla kransmaterial har jag tänkt!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin krans! Så enkel o fin, tycker den passar perfekt i köket! Fina skolplanscher du visade, den ny ägaren kommer säkert att bli nöjd! Jag är helnöjd med mina!
    Ha´ det så gott, hälsningar från Småland! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lingonkrans. Har gjort en som jag har ute men är nog dags att göra en som jag kan ha inne oxå.
    Ha en fin dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera