lördag 24 november 2012

Lite småfix




Enda fördelen med att det är blia och pissväder är att det fortfarande knappt finns någon tjäle i backen. Därför gick det rätt bra att rycka upp ett par dikesgranar vilket brukar vara hopplöst så här års. Eftersom det ser ut att bli kallare passade jag på redan i helgen. Liite tjuvstart på julfixet är det allt men jag tycker mig ha en bra anledning... Nästa helg kan det vara för sent. Annars brukar jag hålla hårt på traditionerna och inte pynta före första advent. De fina svamparna hittade jag på ett möbelvaruhus här i stan. Jag kunde inte låta bli utan de fick följa med hem. Ikväll ligger Älsklingen på knä och elar i Hjärtats rum. Själv vandrar jag runt och piffar lite här och lite där. Sedan blir det nog lite soffmys med Så mycket bättre. Tur att vi har inspelningsbar box. På så sätt kan man skjuta lite på starttiden...

Mys pys ute i stugorna!

2 kommentarer:

  1. Åh va´ mysigt! Älskar "dikesgranar" Ska själv ut på jakt på tisdag tänkte jag! Här är det ju inte risk för tjäle än på länge!! Gillar också att pynta "färdigt" till 1.a Advent!! Därför har jag tagit ledigt till veckan!! Tjohooo!

    Va´ fin ljuslyktan va´ i förra inlägget!

    Ha´ det så gott!! / Helén

    SvaraRadera
  2. Åhh va fin granen är!En sån där ska jag he mig ut å rycka jag me. Världens Fiffigaste Hanna!
    Kram på dig vännen/Gudmoder :)

    SvaraRadera