torsdag 15 november 2012

Pysselutmaning - jul




Månadens tema för Fiffiga Systrars pysselutmaning är JUL. Oj så kul! Det lär kunna bli ett och ett annat bidrag från min sida eftersom jag gärna pysslar och julen är väl en pysselhögtid om någon. Dagens pyssel som jag pillat med ett par dagar är en girlang med små vimplar som jag tänkte hänga i granen. Vimplarna är tillverkade av dubbelvikt paketpapper. Jag klippte långa remsor som jag vek dubbel till önskad bredd. Sedan limmade jag ihop remsorna men inte ända mot vecket. Efter att de legat i press ett tag och limmet torkat ritade jag av min mall, som jag gjort och klippte ut. Sedan var det bara att trä upp dem på tråd. Ett enkelt och billigt pyssel men jag tror att det kommer att pryda granen fint. I år antar jag att det blir till att pynta granen med pynt som inte går sönder om det av en händelse skulle råka trilla i backen. Tänker på att jag har en lite "tomte" som gärna fingrar i allt, helst sådant som hon inte får fingra i...hihi.


Är du också sugen på att haka på utmaningen så titta in hos Fiffiga Systrar

1 kommentar:

  1. Åh! Vad jättefint det blev!! Supermysigt!!

    Kanonroligt att se att du vill vara med i vår pysselutmaning! Det ska bli kul att se vad du knåpar ihop mer! Det har ju börjat riktigt bra... :-)

    I slutet på månaden kommer du hitta ditt/dina pyssel hos oss på fiffiga systrar!

    ha en finfin fredag!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera