måndag 12 november 2012

Målas eller inte målas?


Här målas det för fullt och efter tredje lagret färg hoppas jag att målningen snart är klar. Reptapet sitter på plats på väggen som ska tapetseras och nu väntar jag bara på att tapeten ska komma... I väntan på det funderar jag på hur jag ska göra med sängen. Jag tänkte att jag skulle passa på att måla den medan golvet ändå är täckt med papp. Nu är jag inte helt säker på om jag ska måla den eller om jag ska låta den vara som den är. Vad tror ni!? Den är rätt charmig med det grova vitlaserade virket. Gillar dock inte att speglarna är målade... Blir nog att måla allt i alla fall...kanske...hihi. Hur som helst får det bli en annan kväll.

Hoppas ni har det gott!

2 kommentarer:

  1. sakta men säkert går det framåt ser jag. Svårt val det där med måla eller ej. Håller med dig om speglarna på sängen...ser nästan ut som man har börjat måla men inte avslutat det när dem är helt vita Jag röstar nog för helvit säng, så kan du piffa till det med mysiga och fina sängkläder.

    Följer renoveringen av rummet med spänning ;). Önskar jag hade tid för att göra om vår lilla tjejs rum.....som just nu har fått vattkoppor stackarn ..Skönt dock att få det nu och inte när hon blir tonåring =)

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Härligt när det händer lite. Börjar allt bli lite sugan att byta tapeter i nåt rum här hemma.
    Jag hade allt målat sängen men den är fin i laserat oxå.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera