måndag 22 oktober 2012

Spökbricka



 
På bordet i matrummet har vi nu en bricka istället för en duk. Brickan är lättare att flytta på när klåfingriga barna ska sitta vid bordet...hihi. På brickan har jag gjort lite spökigt i väntan på Halloween. Idag har vi varit på öppna förskolan och ätit lunch och lekt med andra barn. Det är så festligt att se alla små tomtar som tassar runt och filurar, mest för sig själva. I den här åldern är det mest bredvidlek som sker. Imorgon hoppas jag på plusgrader så jag kanske kan rädda mina körsbärsbuskar som snöade ner av den tidiga snön. Jag vet inte riktigt hur man ska göra men jag tänkte att om jag binder ihop dem så bryts inte grenarna av i vinter. Nu är det snart nattadax för Hjärtat och jag ska lägga mig raklång på soffan och glo på tv.
 
En härlig måndagkväll önskar jag alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar