onsdag 31 oktober 2012

Små hundar på rad



Eftersom vi inte längre har någon hund på gården har jag istället börjat att samla på små smörtaxar. Eller kanske saknaden av hund inte var anledningen till att börja samla men jag köpte min första tax kort efter att Jossan vandrat vidare. Nu har samlingen kommit upp i fem kaxiga små taxar, alla med små olikheter men ändå så pass lika att de passar bra ihop. Om det någonsin blir någon fler hund, för min del, tänker jag mig att det blir en strävhårig tax. De är sådar lagom kaxiga med mycket egen vilja, en stor hund i litet format. Det skulle kunna passa mig utmärkt men just nu känner jag att jag inte har tiden det krävs för att få en fin hund... I dag ska vi åka ner på öppna förskolan och umgås med andra små och stora människor. Jag ska också se om jag kan jaga rätt på en pumpa att dekorera. Hade köpt en tidigare men den ruttnade innifrån så när jag skulle sätta kniven i den klamnade hela skiten och den fick en enkel biljett till komposthögen...hihi.

Hoppas ni har det gott!

1 kommentar:

  1. Vad söta de är dessa smörtaxar. Jag har en står på hyllan i köket. Men du så fina salt och socker burkar du har där på hyllan.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera