lördag 22 december 2012

Jul på bron inför lilla julafton



 Här på gården är julbestyren i full gång. Nu har vi gjort jul på bron... Det blev en liten mager granbock i alla fall. Riktigt söt blev den omän den mer liknar en schnauzer. här nedan kan ni se hur jag gjorde den om ni är intresserade av det. Psst, lite bossigt blev det...hihi.. I kväll firar vi "lilla julafton" med fina vänner. Vi turas om att hålla i värdskapet och i år är det vår tur. På menyn står alltid tomtegröt och macka med olika pålägg. Ikväll blir det mjukkakor som mamma och pappa bakat, i bagarstugan, åt oss. Som pålägg får man välja mellan julskinka, enrisrökt korv, tjälknöl och juledamer. Vi ska ha en riktigt mysig kväll...
 
Hoppas ni får en mysig kväll ni med!
 
Jag gjorde först en stomme av lite tjockare grenar. Till hornen använde
jag najtråd för att de senare skulle gå att forma.

Sedan klippte jag korta kvistar som jag lindade fast på stommen...

6 kommentarer:

  1. Å en sån söt bock! Ska nog ge mig på en sån till nästa jul!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt och juligt du fixat på entrén! Granriset på dörren med äpplena var riktigt fint. Föresten..hann brevet komma fram? Trevlig lördagkväll! Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Fint fint, Bocken lyckades du bra med. :)

    SvaraRadera
  4. Hej Hanna! Va´ mysigt ni har det på fastukvisten! Hoppas ni får en härlig "lille jul"!!
    En riktigt GOD JUL önskar jag dej!!
    Må så gott! // Helén

    SvaraRadera
  5. Riktigt fin bock :) Duktig du är!

    Önskar dig en riktigt god jul!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  6. Wow! jättefin bocken blev :) det måste jag prova nästa år jag med.
    hoppas julen har varit mysig

    hälsningar memme

    SvaraRadera