torsdag 23 februari 2012

Det anas ugglor i mossen


I dag går symaskinen på högvarv de stunder som Hjärtat sover...Det är ett par veckor sedan som jag "klickat" hem dessa underbara tyger från Stoff & stil. De har bara legat i hyllan och väntat på att användas. Äntligen har jag satt tänderna i dem...ja eller nålen...men att ånga igång såna här projekt innebär, i alla fall för mig, att pysselrummet ser ut som ett mindre bombnedslag. Jag vill ju hinna så långt som möjligt under en tupplur så det där med att städa undan eftersom är som bortblåst...hmm, undrar just om jag tjänar något på det tänket!? Som det är nu går ju en hel del tid och tålamod åt till att leta...japp var la jag nu saxen!?...Åhhh vart tog knapparna vägen!?...meeen var är nu nålarna!?...o.s.v. Jag får i alla fall mycket träning i att inte hojta ut min irritation. Vill ju inte väcka den lilla som sover. Jajja om jag tillslut får ordning på allt och får något färdigt ska ni givetvis få se resultatet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar